Bangkok – The Grand Palace

Thailanda, o destinatie foarte accesibila si indragita de turistii de pretutindeni.

Cel mai impresionant loc de pana acum mi s-a parut The Grand Palace, un loc plin de aur si de zei, cu templul lui Buddha si gradini imperioase, unde nu poti intra decat daca porti fusta lunga sau pantaloni care acopera genunchii. Era interesant sa vad barbati cu pantaloni largi, cu imprimeuri cu elefanti sau alte elemente decorative neobisnuite pentru noi.

Purtam niste blugi rupti, asa ca am fost nevoita sa cumpar ceva adecvat pentru locul respectiv, dar mai intai am dat o tura prin bazarul lor unde am gustat din macarurile facute la minut, am baut un suc delicios de mango si plin de vitamine, iar apoi am gasit un pret foarte bun (negociat, bineinteles) pentru elefantii de pe fusta mea.

Intrarea a fost 500 Bahti, o avere pentru cei mai multi dintre localnici. Dupa ce am vizitat si m-am bucurat de cromatica si energia de acolo, am luat un taxi inapoi spre hotel, si pentru ca soferii de taxi nu prea inteleg engleza, i-am aratat mini-harta cu adresa hotelului si am reusit sa ma inapoiez inainte de a se insera. Recunosc ca am o anumita retinere in a merge singura in locuri necunoscute, desi sentimentul de libertate si de a descoperi locuri noi e unul fantastic.

De asemenea, pentru cei care vor sa petreaca sau sa beneficieze de un masaj pe strada (da, pe strada! si foot massage e the best), exista Khao San Road, unde pe o raza de.. cat vezi cu ochii sunt numai cluburi si terase, saloane de masaj, de tatuaje, baloane cu heliu, mancare stradala, scorpioni, si tot felul. Un fel de Vama Veche la scala mare, cu muzica din toata partile si lume dornica de distractie. Am fost uimita sa vad cat de aglomerat era pe faimoasa strada, desi ploua torential.  M-am plimbat si cu Tuk Tuk, celebra lor masinuta, care era dotata cu boxe si am avut ocazia de a asculta muzica Thai pret de 20 de minute pana am ajuns “acasa”.

Bangkokul e in acelasi timp un paradis al distractiei si un loc in care e o placere sa iti petreci vacanta cu bani putini, indiferent de anotimp si timpuri 🙂

Cer senin si soare in priviri,