Bali – Insula Zeilor

This post is also available in: enEnglish (Engleză)

Ma astepta cu nerabdare…cred ca ne-am mai intalnit, altfel nu imi explic cum poti sa te simti atat de familiar si “acasa”. Dragoste la prima vedere si nu ma refer la El, ci la o destinatie exotica, o insula care concureaza cu succes pentru titlul de cea mai mare atractie turistica din lume: Bali.

Dis de dimineata am luat zborul Abu Dhabi-Jakarta (aproximativ 8 ore, timp in care am povestit cu colegele si ceilalti pasageri, am dormit si m-am uitat la filme), iar in aeroport, activitatile zilnice: promenada printre terminale si duty free-uri.

Am avut cateva ore pana sa iau conexiunea spre Bali, Denpasar. Am zburat cu Etihad Airways si apoi am optat pentru zborul domestic efectuat de Garuda Indonesia, un Tarom asiatic.

Se zice ca Bali e o alta lume, desi parte din Indonezia, departe ca restul tarii. Izolata, isi vede de treaba si are castiguri imense din turism. Preturi reduse, oferte balneo climaterice naturale, surf, plaje minunate, yoga, tehnici terapeutice traditionale, masaj balinez antistres, vegetatie si fauna din plin, jungla, temple, tot ce ti-ai putea dori.

Multi turisti care vin isi doresc sa ramana, sa cumpere proprietati si sa traiasca aici, dar partea interesanta e aceea ca statul nu permite strainilor sa investeasca in Bali, decat prin niste formalitati complicate si deloc favorabile.

Am luat un taxi (destul de scump raportat la celelalte servicii) si am ajuns in locul in care urma sa-mi petrec vacanta. Airbnb m-a ajutat sa gasesc o camera misto in Ubud, intr-o casa traditionala balineza, unde, spre norocul meu, tipul vorbea perfect engleza invatata in cei 9 ani in care a lucrat in State. Sotia, 21 de ani, tanara si inocenta, mama a 2 copii deja, modesta si destul de matura pentru varsta ei. O familie fericita, simpla si care traieste din chirii si incasarile de la restaurantul de vis-a-vis, pe care il managerieza tot impreuna, cu sora, mama si matusa.

Toata lumea e implicata, iar seara lucreaza dedicat la decoratiunile din frunze, orez, flori colorate si multa dragoste, pe care le pun dimineata urmatoare in templul unde se roaga. Zi de zi, odata cu rasaritul de la ora 5. Am mers impreuna la cel mai mare templu situat aproape de noi, 10 minute de mers cu masina, unde desi nu era white sensation, aproape toata lumea era imbracata in alb, incarcata cu ofrande pentru zei si asteptand in calm si meditatie sa inceapa ceremonia.

C A L M – cuvantul care descrie Bali. Oriunde ai merge, lumea iti zambeste si iti ofera energie pozitiva. Chiar daca nu vorbesc ei engleza, zambetul e international. Cei care o fac, dupa ce te saluta, te intreaba de unde esti. Armenia, Romania, tot pe-acolo.

Monkey Forest, Templul Uluwatu, plaja celebra din Eat Pray Love – Padang Padang, Bali Safari and Marine Park, plaje nestiute de oameni si inotat cu delfinii, vizita la negustorii de argint, si la Plantatiile de cafea Lumak, recunoscuta pentru beneficiile incredibile pentru sanatate, si multe momente unice care mi-au ramas in suflet rezuma vacanta din Bali. Lucrurile care sunt cele mai pretioase nu sunt lucruri, si ma conving de asta in fiecare clipa.

Pana la urmatoarea escapada, va las cu cateva fotografii si inspiratie:

Cer senin si soare in priviri,